چطوری در یک سال به اندازه 3 سال پیشرفت کنیم؟

یکی از عادت هایی که بیشترین تاثیر را در زندگی ما ایفا می کند، عادت خوب سحرخیزی است. با سحرخیزی(البته به شرط داشتن یک خواب کافی) تمرکز بیشتری برای انجام کارهایمان خواهیم داشت، بازدهی‌مان چندین برابر می‌شود و مهم‌تر از همه، در یک سال به اندازه سه سال پیش می‌رویم.  حالا چرا این ادعا را می‌کنم؟

وقتی سحرخیز باشیم زمان‌مان در طول یک روز به سه بازه زمانی صبح زود تا نزدیک ظهر، ظهر تا عصر و عصر تا وقت شام تقسیم می‌شود. شاید تصور کنید افرادی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند و تا نزدیک ظهر می‌خوابند، فقط تایم اول را از دست می‌دهند در صورتی‌که قضیه به این سادگی‌ها نیست. آنها به خاطر نداشتن خواب شبانه مناسب، پس از بیداری نیز تمرکز کافی برای انجام کارهایشان نخواهند داشت. به این دلیل علاوه بر اینکه تایم اول و طلایی را در خواب هستند، تایم دوم نیز برایشان به بطالت و وقت گذرانی و انجام کارهای سطحی خواهد گذشت.

آنها برای بدست آوردن انرژی و تمرکز، به ناچار مجبور به خوابیدن دوباره در بخشی از تایم دوم بوده و علنا فقط در تایم سوم، بازدهی خواهند داشت. به این دلیل است که ادعا می‌کنم تنها با انجام یک تغییر سحرخیزی در زندگی‌مان، در یک سال به اندازه سه سال پیش خواهیم رفت و همه کارهایی را که تا قبل از عادت سحرخیز شدن، در سه سال انجام می‌دادیم و اهدافی را که در سه سال به آن‌ها می رسیدیم، اینبار در مدت یک سال با سحرخیزی، امکان‌پذیر هستند. هزاران عادت خوب و ریز و درشت با سحرخیزی قابل دستیابی هستند.

چقدر زمان می­برد تا به یک عادت جدید مثل سحرخیزی تسلط پیدا کنیم؟

برای اینکه یک عادت جدید را در خود نهادینه کنید اول از همه به زمان و پس از آن به تعهد و پایبندی به آن نیاز دارید. انتظار نداشته باشید که از ابتدا عادت جدیدتان را ساده و بی­دردسر انجام دهید. سی روز برای تسلط بر عادت جدید به خودتان زمان بدهید. در سه مرحله ده روزه حالت ها و احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد.

ده روز اول : در این مرحله شما درحال مبارزه با عادت­هایی هستید که برای سال­ها در شما ریشه دوانده­اند. مثلا عادت فشار دادن دکمه ساعت و خوابیدن دوباره، از همان عادت­هایی است که مانع تبدیل شدن شما به یک نویسنده توانمند می­شود. یادتان باشد  احساساتی که در این ده روز تجربه می­کنیدهمیشگی نیستند. پس به مسیرتان ادامه دهید تا وارد مرحله دوم شوید.

ده روز دوم : در این مرحله متوجه خواهید شد که بدن و ذهن‌تان به بیدار شدن در صبح زود خو می‌گیرد. این کار برایتان آسان‌تر شده اما هنوز عادت نکرده‌اید. یادتان باشد استراحت نکنید. باید این سی روز را به طور مستمر ادامه دهید. شما مرحله یک را که سخت‌‌ترین مرحله بود پشت سر گذاشته‌اید و این مرحله آسان را می‌توانید به راحتی طی کنید.

ده روز سوم : حالا سحرخیزی تبدیل به بخشی از هویت شما شده است. بدن و ذهن‌تان به این سبک جدید زندگی عادت کرده است. این ده روز انتهایی تنها برای تثبیت عادت سحرخیزی‌تان است. در این ده روز خودتان پی خواهید برد که توانایی این را دارید به هر عادتی که دلتان بخواهد خو بگیرید و آن را در زندگی‌تان اجرا کنید.

پیشنهاد من و محتوا : اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان خواندن و نوشتن هستید و با خواندن این مقاله دلتان می‌خواهد هرچه زودتر به یک نویسنده سحرخیز و اثرگذار تبدیل شوید. در یک سال به اندازه سه سال بخوانید و بنویسید، بهره‌وری داشته باشید و به درآمد بیشتری برسید، مقاله جدیدم با عنوان : “صبح جادویی برای نویسندگان” را که در سایت “مدرسه نویسندگی” منتشر شده است بخوانید. این هم لینک  مقاله.

صبح جادویی برای نویسندگان